با معرفی نفرات برگزیده:

جشنواره ملی آش ایرانی به پایان رسید

هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین دوره نمایشگاه سراسری صنایع دستی شامگاه جمعه با معرفی نفرات و غرفه‌های برتر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی زنجان پایان یافت.

 

به گزارش ندای شهروند آنلاین،  سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان در آیین اختتامیه این رویداد بیان کرد: این ۲ رخداد مهم فرهنگی همه ساله در شهر زنجان برگزار می‌شود و امسال نیز با استقبال مردم در فضایی آرام و امنیت برگزار شد.

 

داریوش نادری افزود: در جشنواره ملی آش ایرانی ۶۱ نوع آش در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت که استقبال شهروندان را به دنبال داشت و در نهایت پس از داوری نهایی، نفرات برتر معرفی شد.

 

وی اضافه کرد: بنابر اعلام مسوولان، در هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی، شرکت‌کنندگانی از ۱۵ استان شامل لرستان، کردستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، چهارمحال بختیاری، اردبیل، کهکیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، ایلام، فارس، مازندران و زنجان حضور یافتند.

 

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان خاطر نشان کرد: هر چند امسال هم ۲ کشور پاکستان و افغانستان در جشنواره ملی آش ایرانی شرکت کردند اما تلاش بر این است از سال آینده این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.

 

وی یادآور شد: در هجدهمین دوره نمایشگاه صنایع دستی نیز ۲۰۰ هنرمند از سراسر کشور حضور یافتند.

 

 

برترین‌های جشنواره معرفی شدند

در آیین پایانی هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه صنایع دستی زنجان، سرآشپزان و صنعتگران ممتاز به عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

 

در این آیین بر اساس اعلام هیات داوران، در بخش آش ملی ایرانی، فهیمه صالحی از کرمانشاه رتبه نخست را کسب کرد و رشیده محمدی و فریبا محمودی از زنجان در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

 

همچنین در بخش غرفه‌های صنایع دستی نیز رتبه نخست به علی احمدی در رشته سفال نقش برجسته استان زنجان رسید، شکیبا رهنما در رشته سفال سرامیک استان خراسان رضوی دوم، و خدیجه یوسفی در رشته سراجی سنتی استان اردبیل سوم شدند.

 

همچنین غرفه خلاق صنایع دستی نیز به زهرا یزدانی در رشته منبت چوب از استان بوشهر رسید.

 

گفتنی است جوایز برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه صنایع دستی دست‌سازه‌های هنرمندان ملیله‌کار زنجانی بود که این جوایز نفیس به برگزیدگان اهدا شد.

 

 

 

تکمیل ۱۰۰ درصدی ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی در زنجان

معاون گردشگری استان زنجان گفت: میانگین اشغال و تکمیل ظرفیت هتل‌های زنجان در روزهای برگزاری هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات نشان می‌دهد که بسیاری از هموطنان در این جشنواره شرکت کرده‌اند

 

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، داود آبیان پیرامون برگزاری هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی اظهار کرد: ورود حجم بالایی از گردشگران داخلی و خارجی در روزهای برگزاری هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی پیش‌بینی شده بود که خوشبختانه کمبود محل اسکان نداشتیم و مشکلی هم برای اسکان و اقامت گردشگران به وجود نیامده است.

 

معاون گردشگری استان زنجان افزود: از ۱۷ تا ۲۱ تمامی ظرفیت اسکان اعم از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های سنتی و خانه‌های مسافر دارای مجوز رسمی در شهر زنجان به طور کامل تکمیل شده است.

 

آبیان در خصوص نظارت بر روند اقامت مسافران در این ایام نیز گفت: تیم‌های نظارتی به ظرفیت ۱۰۰ نفر به صورت گشت‌های مشترک کار نظارت بر واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری را انجام می‌دهند.

 

او ادامه داد: باید با رونق  و توسعه حوزه گردشگری به جهانیان ثابت کنیم ایران کشوری امن است همان‌طور که مردمان ما احساس امنیت می‌کنند و حافظان امنیت هستند گردشگران خارجی هم می‌توانند با احساس امنیت کامل ایران را به عنوان مقصد گردشگری برای خود انتخاب کنند.

 

 

گزارش تصویری از هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی