ارزش کالاهای صادراتی از زنجان ۲۷ درصد افزایش یافت

ارزش کالاهای صادراتی از زنجان ۲۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ارزش کالاهای صادراتی از گمرک استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۷ درصد رشد کرده است.

 

به گزارش ندای‌شهروندآنلاین، زین العابدین گنج‌خانلو افزود: طی ۶ ماهه امسال بیش از ۱۱۳ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۶ میلیون دلار از گمرک زنجان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۷ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی ادامه داد: طی این مدت در حوزه واردات موقت نیز حدود ۲۴۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۸۱ میلیون دلار وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۹۹ درصد و از نظر وزن ۶۷ درصد افزایش دارد.

گنج خانلو گفت: افزایش ورود موقت نشانگر استقبال واحدهای تولیدی از تسهیلات مذکور است که برای افزایش صادرات موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: در بخش واردات قطعی نیز بیش از ۲۳۸ میلیون دلار به وزن تقریبی ۱۲۴ هزار تن کالا وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۹ درصد کاهش و از نظر وزن سه درصد افزایش دارد.

 

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: شمش روی با سهم ۵۸ درصد، ترانسفورماتور با سهم ۲۲ درصد و کاغذ فلوتینگ با سهم ۷.۳ درصد از ارزش کل صادرات، ‌کالاهای عمده صادراتی استان در نیمه نخست امسال بود.

وی افزود: ترکیه، عراق و امارات، سه کشور عمده مقصد صادرات استان است.

گنج خانلو با بیان اینکه خمیر کاغذ با سهم ۲۲.۸ درصد، ماشین آلات و تجهیزات با سهم ۱۷ درصد و پودر جاذب با سهم ۱۲.۶ درصد جزو کالاهای عمده وارداتی به استان به شمار می رود، اظهار داشت: ترکیه، امارات و آلمان کشورهای عمده مبدا واردات کالا به استان هستند.
.