اردوی مشترک بدمینتون بازان ایران و سوریه در زنجان

اردوی مشترک بدمینتون بازان ایران و سوریه در زنجان

رئیس هیات بدمینتون زنجان گفت: اردوی مشترک بدمینتون بازان ایران و سوریه به مدت ۱۵ روز در سالن آکادمی هیات بدمینتون استان زنجان آغاز شد.

به گزارش ندای شهروند، غلامرضا باقری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به این‌که بازیکنان و مربیان بدمینتون سوریه در این اردوی مشترک با تیم منتخب بدمینتون زنجان شرکت دارند، اضافه کرد: تیم بدمینتون سوریه شامل ۱۰ بازیکن و مربی در این اردو تمرینات فنی خود را زیر نظر مربیان تیم ملی در کنار بدمینتون بازان منتخب و سرشناس زنجان سپری می کنند.

این مسوول ورزشی ادامه داد: این اردو جنبه آماده سازی و ارتقای سطح کیفی بازیکنان ۲ تیم را دارد.

وی اظهار داشت: تیم ملی سوریه قرار است در مسابقات غرب آسیا شرکت کند و تیم منتخب زنجان نیز با هشت بازیکن در این اردو حضور می یابد.

باقری گفت: سوریه عنوان قهرمانی بدمینتون کشورهای عربی را در اختیار دارد اما از موقعیت چندانی در بدمینتون قاره آسیا برخوردار نیست و از همین رو تلاش می کند با برپایی اردوهای مشترک با تیم های رده متوسط آسیا زمینه پیشرفت این رشته را فراهم کند.

اردوی مشترک تیم ملی بدمینتون ایران و سوریه به درخواست این کشور برگزار شد

نایب رئیس فدراسیون بدمینتون ایران گفت: بنا به درخواست فدراسیون بدمینتون سوریه از ایران، اردوی مشترک تیم ملی ایران با بازیکنان این کشور در زنجان برگزار شد.

 فریبا مددی در بازدید از اردوی مشترک تمرینی ملی پوشان ایران با بازیکنان تیم ملی سوریه در سالن آکادمی بدمینتون زنجان، افزود: شهر زنجان به مدت ۱۲ روز، اردوی مشترک تیم ملی ایران با بازیکنان سوری را در رده سنی جوانان میزبانی می کند.

مددی با بیان اینکه استان زنجان در رشته بدمینتون پیشینه دیرینه دارد، اظهار داشت: این استان همواره به عنوان مهد بدمینتون شناخته شده است و امکانات و تجهیزات خوبی به ویژه در سالن آکادمی دارد.

وی اضافه کرد: آکادمی بدمینتون زنجان به عنوان یکی از پایگاه های برگزاری اردوهای مشترک تمرینی با دیگر کشورهاست و امیدواریم اردوهای داخلی و مسابقات بین المللی را در این استان برگزار کنیم.

نایب رئیس فدراسیون بدمینتون با بیان اینکه طبق تقویم ورزشی فدراسیون در ۶ ماهه دوم سال نیز برنامه هایی برای ارتقای بدمینتون کشور داریم، ادامه داد: برگزاری مسابقات رنکینگ های سطح ۲ بزرگسالان، جوانان، نوجوانان و نونهالان، لیگ برتر بانوان، لیگ دسته یک و ۲ و کلاس های ارتقای مربیگری داوری بانوان و آقایان از جمله آنهاست.

وی خاطر نشان کرد: حضور مربیان برتر کشور در کلاس های سطح ۲ جهانی از دیگر برنامه های فدراسیون است که بدین منظور چهار نفر از مربیان برتر سطح ۲ بدمینتون کشورمان در دوره آموزشی مدرس کشور در مالزی حضور خواهند داشت.

نایب رئیس فدراسیون بدمینتون خاطر نشان کرد: همچنین دومین جلسه هیات رئیسه آسیا قرار است طی آبان امسال در کشور مالزی برگزار شود که ما نیز در این رخداد مهم شرکت خواهیم کرد.