آغاز هم آغاز

آغاز هم آغاز

نمایشگاه آثار نقاشی گروهی از هنرمندان زنجان روز دوشنبه در نخستین گالری و نگارخانه خصوصی استان گشایش یافت.

 

به گزارش ندای شهروند، نمایشگاه نقاشی گروهی از هنرمندان بنام زنجان با عنوان « هم آغاز» در نخستین گالری خصوصی زنجان از امروز تا جمعه ۱۱ خرداد همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۰، میزبان علاقه مندان است.

 

در این نمایشگاه آثاری از لیندا آهنی، رحمان پرچگانی، مسلم جاسمی، نسرین جعفری، علی جهانشاهی، افشار هادی خانی، عصمت علیرضایی، ماریا عالمی، مانی عمادی، حمید فغفوری، ژیلا کبودوند، فرزاد محمدی، وحید محمدی و ابوالفضل نظری به نمایش درآمده است.

 

مدیر هنری گالری و نگارخانه در حاشیه گشایش این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: استان زنجان کمربند اتصال مرکز ایران به شمال غرب و غرب کشور است و بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد ولی با وجود هنرمندان برجسته و رشته های دانشگاهی و آموزشگاه های هنرهای تجسمی در سطح شهر گالری شخصی فعال که بتواند در جهت حمایت از هنرمندان و تولید دانش، فرهنگ و اقتصاد هنر فعالیت کند نداشت.

 

مینا سلیمی ادامه داد:امروز این نگارخانه با هدف حمایت از هنرمندان و با تکیه بر تدوین راهبردهایی جهت پویایی هنرمندان، تولید هنر و ایجاد چرخه اقتصاد هنر آغاز به کار کرد.

وی اظهار کرد: فضای نگارخانه به صورت دوره ای در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت و بستری برای معرفی و کشف پتانسیل ها به خصوص هنرمندان جوان و همچنین بستری برای فروش آثار هنری آنها فراهم خواهد شد.

 

سلیمی با بیان اینکه این گالری در حوزه های مختلف هنرهای دیداری فعالیت خواهد کرد، ‌گفت: بازدید از گالری برای عموم مردم رایگان است و امیدواریم این گفت و گوها پیرامون هنر و فرهنگ بتواند به ارتقای دانش و فرهنگ و هنر عموم جامعه کمک کند.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این نگارخانه خانه ای برای دیدار و وصل هنردوستان و پلی به دنیای پهناور هنر باشد.