عملیات وعده صادق، بسیار غرورآفرین و خوشحال کننده بود

عملیات وعده صادق، بسیار غرورآفرین و خوشحال کننده بود

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید سرلشکر غلامرضا مخبری زنجان با تبریک عملیات موفق وعده صادق، اظهار داشت: این عملیات غرورآفرین و بسیار خوشحال کننده بود و امیدواریم عمر رژیم منحوس صهیونیستی هرچه زودتر به پایان برسد.

به گزارش ندای شهروند، امیر محمدعلی بیرانوند در نشست خبری به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: امروزه ارتش جمهوری اسلامی با تکیه بر نخبگان و نیروی داخلی به خودکفایی رسیده و از قدرت‌های بزرگ موشکی جهان است.

وی گفت: امروز کشورمان از جمله سه کشور بزرگ در زمینه پهپاد است و نیروی دریایی کشورمان نیز از قدرت‌های بزرگ منطقه به شمار می رود.

بیرانوند با بیان اینکه امروز ما ۱۱ تیپ را در مرزهای کشورمان مستقر کرده ایم، افزود: امنیت بخش زیادی از مرزهای کشور به دست دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی قهرمان است.

این مسوول نظامی به شهادت ۷۰۰ نفر از نیروهای تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: ارتش پس از جنگ نیز در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها در کنار مردم بوده و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

بیرانوند افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در سه برهه دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و بعد از جنگ تحمیلی تاکنون در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده و خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه کرده است.

این مسوول یادآور شد: ارتش بعد از دفاع مقدس همچنان با توجه‌ به وظیفه ذاتی خود که در قانون اساسی برای ارتش جمهوری اسلامی ایران تعریف شده همیشه و در مواقع نیاز در کنار مردم بوده است.

وی با تأکید بر اینکه با افتخار می‌توانیم بگوییم که دشمنان از رصد موشک‌های ایران خارج نیستند، خاطر نشان کرد: خوشبختانه هم اکنون ارتشی مدرن و به‌روز داریم اما تنها به این امر قانع نیستیم و همواره پیگیر به‌روز نمودن سلاح و تجهیزات ارتش هستیم.

بیرانوند با بیان اینکه برنامه های مختلفی به مناسبت روز ارتش در استان در نظر گرفته شده است، افزود: بزرگداشت یادواره شهید صیاد شیرازی، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، تجلیل از پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و محفل انس با قرآن از جمله این برنامه هاست.

وی گفت: طبق برنامه ریزی ها معاینه رایگان بیماران در بیمارستان ارتش طی روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین انجام می شود.

این مسوول، رزمایش کمک‌های مؤمنانه، پویش اهدای خون توسط کارکنان، برگزاری بزرگداشت سپهبد قرنی و افتتاح چندین پروژه ساختمانی و تأسیساتی و مجتمع فرهنگی و ورزشی را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.

وی به ویژگی های شخصیتی سپهبد شهید صیاد شیرازی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات ماندگار این شهید، ایجاد همدلی بین نیروهای مسلح بود که سبب پیروزی های چشمگیر در دوران دفاع مقدس شد.