جنگل کاری و افزایش پوشش گیاهی یک تکلیف است

جنگل کاری و افزایش پوشش گیاهی یک تکلیف است

معاون مرکز جنگل‌های خارج از شمال گفت: استان زنجان ۳/۵ میلیون اصله نهال تعهد دارد برای این تعداد نهال باید عرصه‌های مشخص تعیین شود.

 

به گزارش ندای شهروند آنلاین، امین رحیمی‌پور در گردهمایی معاونان فنی و روسای جنگل منطقه  ۳ کشوری شامل استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و قزوین، اظهار کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت یکی از بزرگترین طرح‌هایی است که در این حوزه رقم خورده و نگاه‌های مختلفی برای این طرح وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه جنگل کاری برای کشور ضرورت دارد، تصریح کرد: دنیا به این نتیجه رسیده است که در زمینه جنگل و پوشش گیاهی با چالش مواجه است و تا سال ۲۰۳۰ هزاران میلیارد درخت باید کاشته شود.

رحیمی پور با اشاره به اینکه کشور ما از لحاظ سطح جنگل مشکل دارد و در قرن اخیر فشارها و تخریب‌ها افزایش داشته است، ادامه داد:  افزایش پوشش گیاهی و جنگل کاری یک تکلیف برای همه مردم است و باید وظایف خود را در این خصوص انجام دهیم.

وی افزود: استان زنجان ۳/۵ میلیون اصله نهال تعهد دارد برای این تعداد نهال باید عرصه‌های مشخص تعیین شود. فرایند اجرای طرح به درستی پیش می‌رود و این مسئله امیدوار کننده است.