اصلاح الگوی مصرف گام طلایی برای جهش تولید است

اصلاح الگوی مصرف گام طلایی برای جهش تولید است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، در نشست خبری مدیران‌عامل صنعت برق استان، برق را لازمه و زیرساخت توسعه و تحقق شعار سال، جهش تولید عنوان کرد.

به گزارش ندای شهروند، پیام جوادی، رشد و توسعه شبکه‌های توزیع و ایجاد زیرساخت‌ها برای توسعه اقتصادی و صنعتی را از دستآوردهای این شرکت در دولت سیزدهم دانست و افزود: خوشبختانه در ۳ سال گذشته با تلاش همکاران جهش بزرگی در تامین برق پایدار برداشته شده و امید است این گام‌های بزرگ به جهش تولید و توسعه استان بیانجامد.

 

جوادی با اشاره به چشم‌انداز ترسیم شده در شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با عنوان “چشم‌انداز ۱۴۰۶” گفت: سرآمدی و پیشرو بودن در استفاده از فن‌آوری‌های نوین رسالت اصلی ترسیم شده در این چشم انداز است که امیدواریم به همت همکاران در این مجموعه به این اهداف برسیم که کاهش خاموشی بدون برنامه به ۱۴۰ ساعت درسال و قطع خدمات حضوری و ارائه همه خدمات به صورت غیرحضوری برای کلیه مشترکان و همچنین کاهش تلفات انرژی در شبکه‌های توزیع به ۶درصد از ماموریت‌های تعریف شده در سند چشم انداز ۱۴۰۶ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، تعداد مشترکان برق استان را حدود ۵۲۰هزار مشترک برشمرد و افزود: در دولت سیزدهم تعداد روستاهای برق‌دار استان به ۹۰۸ روستا رسید و به برکت انقلاب اسلامی هم‌اکنون ۱۰۰درصد از روستاهای بالای ۲۰خانوار استان از نعمت برق برخوردارند و تعداد اندک روستای کم‌جمعیت استان نیز با رفع موانع و مشکلات در انتقال و توزیع در مسیر برق‌دار شدن هستند.

 

پیام جوادی با بیان این‌که بخش بزرگی از انرژی توزیع شده در استان در بخش‌های مولد، صنعت و کشاورزی مصرف می‌شوند اضافه کرد: ۵۵ درصد از برق توزیع شده در شبکه توزیع استان در بخش صنعت و ۱۸درصد نیز در بخش کشاورزی مصرف می‌شوند و با توجه به این‌که استان زنجان یکی از استان‌های صنعتی کشور است پایداری شبکه توزیع از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشبختانه صنایع بزرگ و کوچک و همچنین کشاورزان استان همکاری بسیار مطلوبی با مجموعه توزیع برق به خصوص در روزهای گرم سال دارند.

جوادی عنوان کرد: تبدیل بیش از ۴هزار کیلومتر از شبکه‌های فشار ضعیف استان از سیم مسی به کابل خودنگهدار و همچنین نصب ۱۵۱ پست هوایی در راستای ارتقاء کیفیت جریان برق، طرح حرکت جهادی رفع افت ولتاژدر سطح استانرا از دیگر دستآوردهای چشمگیر شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در دولت سیزدهم است.

 

جوادی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به فرارسیدن هفته مدیریت مصرف و لزوم ترویج فرهنگ استفاده درست از انرژی گفت: حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف، نوآوری و به‌کارگیری دانش روز برای ایجاد بهره‌وری در انرژی گام‌های طلایی برای رسیدن به شعار سال است چراکه استفاده درست از انرژی موجب کاهش چشمگیر هزینه‌ها و حفظ منابع طبیعی می‌شود که هردو با علم توسعه متناسب است. امسال شرکت توانیر با همکاری همراه اول “پویش باانرژی” را با هدف فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق راه‌اندازی کرده و امید است اهالی رسانه در تبیین این موضوع مهم ما را در گذر موفق از دوره اوج بار تابستان یاری کنند.

گفتنی است این نشست با حضور مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق استان زنجان برگزار شد.