اتصال فاز دوم نیروگاه سکویا بنیان ابهر به شبکه برق سراسری

اتصال فاز دوم نیروگاه سکویا بنیان ابهر به شبکه برق سراسری

 

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، از آغاز بهره‌برداری از فاز دوم نیروگاه ‌کوچک مقیاس سکویا بنیان خبر داد.

به گزارش ندای شهروندآنلاین، رامین کاظمی با اعلام این‌که فاز دوم نیروگاه سکویا بنیان با ظرفیت تولید ۱٫۲ مگاوات به شبکه برق سراسری متصل شد گفت: فاز نخست این نیروگاه کوچک مقیاس که یکی از نیروگاه‌های شاخص نسبت به موارد مشابه خود در کشور است، مرداد ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسیده بود که با افتتاح فاز دوم آن ظرفیت تولید انرژی این نیروگاه به ۳٫۲ مگاوات افزایش یافت.

 

کاظمی اضافه کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر گام‌های موثری برای افزایش تولید برق در سطح کشور برداشته شده و هدف اصلی توسعه نیروگاه‌های کوچک مقیاس نیز کاهش ناترازی تولید و مصرف انرژی در کشور می باشد.

 

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به این‌که نیروگاه سکوبنیان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان ابهر احداث شده، افزود: توسعه و پیشرفت کشور به تأمین انرژی پایدار و مقرون به صرفه بستگی دارد و نیروگاه‌های تولید پراکنده و کوچک مقیاس به سبب هزینه‌های راه‌اندازی پایین تر و همچنین کاهش چشمگیر تلفات انرژی در مسیر انتقال و توزیع جایگزین نیروگاه‌های بزرگ و متمرکز شده‌اند و پیشنهاد می شود سرمایه‌گذاران و به‌خصوص بخش صنعت و تولید با توجه به خرید تضمینی انرژی تولید شده در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

رامین کاظمی گفت: استان زنجان به سبب برخورداری از موقعیت بسیار مطلوب جغرافیایی و قرارگرفتن در مسیر ارتباطی مرکز به غرب کشور و همچنین آب‌وهوای مناسب برای تولید انرژی و به خصوص نیروگاه‌های خورشیدی با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و همراهی بخش دولتی در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین قطب‌های تولید انرژی در سطح کشور است.

 

گفتنی است با تکمیل فاز دوم نیروگاه سکویا بنیان ظرفیت تولید این نیروگاه به ۳٫۲ مگاوات رسید و با راه‌اندازی فاز نهایی این نیروگاه ظرفیت تولید آن به ۶٫۴مگاوات خواهد رسید.